Вести

"МАДАМ БАТЕРФЛАЈ" СА СУЗАНОМ ШУВАКОВИЋ САВИЋУ У НАСЛОВНОЈ УЛОЗИ ПО ПРВИ ПУТ ИЗВЕДЕНА У НОВОЈ СЕЗОНИ, ДЕБИТОВАЛА ВИШЊА РАДОСАВ

5 новембар 2014

Опера "Мадам Батерфлај" са сопраном Сузаном Шуваковић Савић у насловној роли, мецосопраном Вишњом Радосав која је дебитовала у улози служавке Сузуки и тенором Јанком Синадиновићем као Пинкертоном, по први пут је изведена у овој сезони у среду 5. новембра на Великој сцени.
Под диригентском управом Зорице Митев Војновић наступили су и Владимир Андрић (Шарплес), Игор Матвејев (Горо), Вук Зекић (Јамадори), Михаило Шљивић (Бонзо), Павле Жарков (Комисионар) и Светлана Несторов (Кате Пинкертон).
У представи је учествовао Оркестар и Хор Народног позоришта у Београду.
Пучинијево оперско ремек-дело о трагичној судбини једне јапанске гејше, њеној искреној и чистој љубави пуној чежње, разочарања и страдања, премијерно је изведено 15. децембра 1984. године у режији Дејана Миладиновића.
Сценографију је урадио Милета Лесковац, а костиме је креирала Светлана Чкоњевић.
Либрето према истоименој драми Џона Лонга и Давида Беласкоа написали су Луиђи Илика и Ђузепе Ђакоза.
"Мадам Батерфлај", праизведена у миланској Скали 17. фебруара 1904. године, носи све оне карактеристике Пучинијевог музичко-драмског стила као што су интимна и топла лирика, изненадни, често брутални контраст, темпераментни изливи, узбудљиве градације, интересантно инструментирано мозаично музичко ткиво, интензивно оркестарско подвлачење драме и топла распеваност широм мелодијских линија, у смислу изразито италијанске оперске традиције.
Такође, ова опера је проткана и изванредно стилизованим елементима јапанског фолклора, који Пучинијевој партитури дају специјалну драж.
М.Б.